MICROINVEST – PARTENERUL SIGUR ÎN AFACERI

Corina și Gheorghe Vicol, zilnic, se trezesc dimineața la cinci și se culcă după miezul nopţii. Ei nu-și pot aminti când ultima dată au avut o zi liberă, abia de găsesc momente de răgaz pentru a-și trage sufletul. Așa se întâmplă când afacerea pe care ai pornit-o încă nu este pusă bine pe picioare, în minte roiesc mii de idei, iar finanțele nu reușesc să le țină pasul. Cuplul a găsit o soluție apelând la ajutorul unei companii credibile, cu ani buni de experiență în spate. Pentru Microinvest, istoria celor doi soți este una dintre sute și chiar mii. Timp de 15 ani, compania a sprijinit multe idei îndrăznețe și proiecte inovatoare și întotdeauna clienții au fost ajutați în alegerea celei mai potrivite soluții. Aici știu bine: dacă o afacere este la timp susținută și clientul simte că are alături un partener de încredere, atunci orice obstacol poate fi depășit, iar scopul de a cuceri noi înălțimi va fi atins. Și va urma o nouă înălțime care va trebui cucerită… Este o cerere a pieței. Prin urmare, provocarea a fost acceptată…

 

„Am început cu producerea hranei pentru prepelițe și găini” – povestește Gheorghe, – „dar prețurile erau în scădere și nu se mai merita… Atunci ne-am întrebat: de ce să nu începem să creștem păsări? Am deschis o fermă. Nu căutam căi ușoare, hrană – doar naturală și nu altfel. Da, este mai greu, însă calitatea cărnii este cu totul alta. De calitatea acesteia depinde sănătatea oamenilor, dar și reputația noastră, la care ținem foarte mult. Asta valorează mai mult decât ispita de a obține rapid un profit.”

 

Odată cu creșterea puilor, creșteau și grijile. Carnea trebuia vândută! Am decis să deschidem în capitală un magazin specializat, primul de acest gen. Cu cele mai proaspete produse pe tejghea. În acest fel cumpărătorul să poată aprecia produsul nemijlocit, după gust, culoare și miros. Pentru a fi sigur că aici se poate cumpăra tot ce e mai bun pentru cei apropiați. Totodată, a apărut ideea de a intra pe piața on-line, oferind clienților livrare la domiciliu. Pentru orășenii care sunt mereu ocupați, oferta este foarte generoasă. Am început elaborarea site-ului www.cocorigo.md. Ne-am propus să lărgim asortimentul: în afară de carnea de prepeliță și de găină, am hotărât să oferim carne de porc, de miel, carne de vită și ouă.

„Magazinul a devenit pentru noi cu Gheorghe o obsesie“ – zâmbește Corina. – „Noi știam exact cum  trebuie să fie acesta și dispuneam de toate pentru a fi pe placul cumpărătorilor. Au existat două probleme: în primul rând, timp de două luni, nu puteam găsi o încăpere potrivită și doi – exista ideea, dar nu aveam bani pentru realizarea ei. În acea perioadă, toți banii câștigați erau cheltuiți pentru dezvoltarea fermei și pentru plata creditelor curente.”

„În plus, trebuia cumpărat echipamentul pentru magazin, o mașină-frigider pentru livrare, să lansăm site-ul, publicitatea. Fără acestea departe nu ajungi”, – a adăugat Gheorghe. „Dar nici să luăm un nou credit nu voiam Totuși, când am găsit încăperea pentru magazin, cu siguranță nu puteam pierde această ocazie și atunci o rudă ne-a sfătuit să ne adresăm la Microinvest„.

 

La acel moment, Gheorghe și Corina s-au împăcat cu ideea de a lua un nou împrumut, numai că organizațiile financiare nu acceptau faptul că urmează să crediteze un client care se dezvoltă, care deja este împovărat cu un împrumut, dar și condițiile erau, puțin a spune … neconvenabile. Mai întâi de toate trebuia de irosit o groază de timp pentru a aduna documente, certificate, discuții interminabile, iar banii erau necesari, cum se spune, aici și acum. Era tocmai cazul când timpul este de neprețuit.

 

Microinvest are 12 reprezentanțe în 10 orașe. Soții Vicol au ales-o pe cea mai apropiată – la Chișinău, în sectorul Botanica.

„Ne-a întâmpinat Anișoara, o fată foarte binevoitoare” – își amintește Corina. „Ne-am așezat, am vorbit, a fost atentă la cele mai mici detalii, iar pe urmă a venit la noi.”

 

Experții în creditare de la Microinvest sunt oameni neobișnuiți. Sunt finanțatori și s-ar părea că trebuie să fie extrem de serioși, scumpi la vorbe și la zâmbet, familiari cu cifrele și distanțați de clienți, care de la opt dimineața până la cinci seara, să fie țintuiți la locul de muncă – așa cum se cuvine unui lucrător de birou. Uitați de acest stereotip.

În primul rând, ei sunt ca argintul viu. Sunt însuflețiți de tot ce le captează atenția, iar ideile bune ale clienților îi entuziasmează din prima. Lor le este puțin să audă, ei vor imediat să și vadă. Acești oameni nu vor face mecanic un debit – credit pentru a justifica un refuz imediat. Realizând că situația este riscantă, îndată vor pune în discuție acest subiect. Ei au suficientă experiență pentru a arăta clientului cea mai potrivită cale spre succes. Este filozofia companiei, care categoric refuză să facă parte din tabăra celor despre care se spune „toate sunt la fel”.

Clienții se dezvoltă, creștem și noi„, spune Dmitri Svinarenco, directorul executiv al Microinvest, explicând abordarea nestandardă în procesul creditării. Dezvoltarea companiei și lucrul cu personalul este sfera sa de responsabilitate. „Noi oferim clientului posibilitatea de a uita pentru o clipă că trebuie să obțină banii și să se concentreze pe afacere.  Experții noștri în creditare, spre deosebire de omul de afaceri implicat în rutină, pot examina situația în care acesta s-a pomenit cu alți ochi. Sunt tineri, dar nu vă lăsați duși în eroare de vârsta lor. Ei comunică în permanență cu oameni de afaceri, ăsta e atu-ul lor, ei pot observa ceea ce clienților le scapă din vedere. Noi nu acordăm consultanță, nu este profilul nostru, dar putem și trebuie să oferim un sfat pentru alegerea corectă și anunțăm imediat clientul dacă vedem că nu va putea face față împrumutului solicitat. Acest lucru este important. Una din regulile noastre este investirea în creșterea profesionalismului angajaților. Ei trebuie să fie conștienți de importanța evaluării corecte a potențialului clientului, să-l atenționeze despre riscuri și să-l scutească de stresul inutil”.

 

Expertul în creditare Anișoara, a evaluat rapid situația de la întreprinderea soților Vicol. Creșterea rapidă a companiei – de la producător de materii prime până la fermă și comerț cu carne, timp de doi ani, era un argument în favoarea lor. Nici existența unui credit nerambursat nu a șifonat impresia pozitivă. Soții Vicol nu-și puneau prea mari speranțe după vizita expertului. Spre mirarea lor, din momentul în care au pășit pragul oficiului Microinvest de la Botanica și până la obținerea unui răspuns pozitiv, a trecut doar o zi și jumătate.  

„Asta inspiră încredere”, spune zâmbind Gheorghe. „Totul a fost foarte rapid, nu ne-am așteptat. Când în alte companii și bănci comerciale ni se enumera câte documente trebuie să fie adunate și prezentate, ni se părea o eternitate. Aici totul a decurs repede: conversația cu Anișoara, apoi vizita ei la noi, câteva discuții telefonice și iată că ne spun că putem să venim să semnăm contractul, dar cel mai important – au fost stabilite în mod clar toate condițiile. Noi știm exact cât trebuie să plătim în fiecare lună, fără capcane și surprize neplăcute„.

 

„Pentru a simplifica situația cu acest împrumut, Anișoara ne-a propus să transferăm la Microinvest creditul luat anterior pentru mașină. Acum noi datorăm unei singure companii, iar acest lucru a simplificat foarte mult sarcina”, – spune Corina. „Desigur, chiar și un singur credit este o povară și nu a fost ușor să ne decidem. Pe de altă parte, datorită companiei Microinvest am câștigat timp, iar acum avem mai multe oportunități. Timp de două luni am căutat o încăpere pentru magazin și tot atâta vreme am căutat banii necesari pentru deschiderea acestuia. Peste tot ni s-a spus că pentru acordarea unui împrumut e nevoie de timp, de la două săptămâni până la o lună: până vor examina cererea și documentele prezentate, până se aprobă… Aici procesul a durat o zi și jumătate. Ca să înțelegeți: peste două zile noi ne-am apucat de reparație și de procurarea utilajelor frigorifice și au apărut primii cumpărători.”

O zi și jumătate nu este un record„, spune Dmitri Svinarenco, „se întâmplă să reușim și mai repede. Dimineața veniți cu argumente, iar seara plecați cu banii, cum s-ar spune. Noi înțelegem că avem de-a face cu oameni energici, că în afacere câștigarea timpului înseamnă să câștigi un loc sub soare. Totul trebuie să fie la țanc, antreprenorii au destulă bătaie de cap cu documentația, ei nu au timp să meargă în zeci de instanțe pentru a aduna o mulțime de certificate, care adesea conțin informație inutilă. Experții noștri în creditare își cunosc bine treaba. Venind la fața locului ei evaluează rapid situația, sunt capabili să audă și să înțeleagă clientul, ca apoi să formuleze exact argumentele în fața comitetului. Iată de ce procesul de aprobare a împrumutului este rapid.

Încrederea clienților pentru noi este foarte importantă. La fel de important e să avem și noi încredere în ei.”

Soții Vicol au apreciat această încredere în afacerea lor și în capacitatea lor de a o pune pe picioare. Mai mult de atât, Corina și Gheorghe nu numai că au obținut suma de bani necesară, dar le-a fost aprobată și o limită de credit, care depășea necesitățile lor la momentul deschiderii magazinului. Deocamdată, ei au cheltuit exact atât cât a fost nevoie pentru acest proiect, dar dacă vor apărea noi idei de afaceri, ei pot folosi fără probleme suma rămasă . Și ideile nu au întârziat să apară: există o cerere de produse culinare, iar soții Vicol, după prima experiență cu Microinvest, sunt gata să meargă mai departe.

„Desigur, în mod ideal, ar fi bine să te bazezi doar pe propriile forțe, dar din păcate acest lucru nu se întâmplă” – spune Gheorghe. „Unde-i unul nu-i putere… și este foarte important ca în momentul potrivit să fie cineva alături care să-ți întindă o mână de ajutor. Am o idee – să creștem mai mulți pui fără a-i hrăni cu tot felul de adaosuri nocive și carnea să fie carne, nu spumă care se evaporă și dintr-un kilogram la fierbere rămân 200 de grame. Nu vreau să fie așa, însă pentru a obține carne de găină sănătoasă trebuie să cumpărăm o nouă fermă. Ca pasărea să crească în condiții bune, are nevoie de spațiu și aer. Eu deja am calculat totul, am două variante și sper că Microinvest mă va susține din nou.”

Este atât de important când există cineva pe care să se te poți baza„, adaugă Corina. „Noi apreciem  foarte mult sprijinul acordat de Microinvest și faptul că totul s-a întâmplat atât de repede, fără birocrație și cu multă bunăvoință din partea tuturor. Sunt foarte receptivi, când a fost momentul ne-au sfătuit cum să procedăm mai bine. Sperăm că va fi finanțat și acest proiect al nostru. Ne vom dezvolta și extinde afacerea, pentru că există o cerere pentru o carne bună și sănătoasă,  pentru produse culinare, livrare la domiciliu. Vom crește, cu un partener ca Microinvest ne va reuși. Un împrumut acordat la timpul potrivit mult înseamnă – acum noi suntem siguri de propriile puteri și avem toată încrederea în cei care au crezut în noi când ne-au dat banii.”

Loading...