Interviu cu Olga Untură, directorul magazinului de haine OVR, realizat în cadrul campaniei „Microinvest – un creditor responsabil”.
Vă salut, Olga. Trăiesc în apropiere de magazinul dumneavoastră, pe strada Lev Tolstoi și trec aproape în fiecare zi prin apropiere, atunci când merg la supermarket. Din câte știu, nu sunteți de mult timp aici. Când și cum ați decis să vă schimbați locația?
Am inaugurat magazinul acum un an și jumătate. Până atunci politica afacerii noastre era un pic diferită. Aveam 6 buticuri mici, localizate în diferite centre comerciale. Luând în considerare faptul că clienții și necesitățile acestora se schimbă cu fiecare an, un magazin mare oferă și un nivel mai înalt de deservire. Astfel, am luat decizia să ne consolidăm afacerea într-un singur magazin, mare și complex. Mai ales că am găsit o locație destul de „populară”, chiar la intrarea unui hypermarket.
Un an și jumătate este un termen suficient ca să înțelegeți că ați luat o decizie corectă? Sunteți mulțumită de rezultat?
Mulțumită e puțin spus. Vânzările în noul magazin au crescut cu aproape 1,5 ori. S-au schimbat și cumpărătorii. Da, poate cerințele față de magazinul nostru au crescut și ele, dar acum clienții sunt gata să investească mult mai mult în produse de calitate.
Sunteți specializată doar în comercializarea hainelor pentru femei?
La moment, da. Avem o gamă foarte bogată de haine pentru femei. Noul magazin ne permite să ne mărim sortimentul și chiar să-l diversificăm. Aici s-ar integra la fel de bine și haine pentru bărbați, țesături și de ce nu, chiar lenjerie pentru pat. Dar, din cauza situației pandemice, la moment suntem deschiși doar să discutăm cu parteneri care ar fi cointeresați de locația magazinului nostru. Iar de sine stătător, continuăm să investim în ceea la ce ne pricepem cel mai bine – branduri de haine pentru femei.
Că tot a venit vorba de pandemie, cum a influențat aceasta afacerea dumneavoastră?
Chiar nu demult am discut despre acest lucru cu colegii. Am observat o schimbare inexplicabilă încă din luna noiembrie anul trecut. Până și lunile decembrie și ianuarie nu au fost așa cum ne-am așteptat. Vânzările au început să scadă și nu din cauza că ne-am schimbat locația, deja lucrasem destul de mult timp pe noua adresă. Cât despre martie, aprilie și mai, a fost foarte greu. Am fost nevoiți să închidem magazinul în acea perioadă, la fel ca toate afacerile din țară. Am redeschis ușile magazinului abia în iunie. Am avut noroc că Microinvest ne-a venit în întâmpinare, oferindu-ne o pauză în achitarea creditului și rata dobânzii, în această perioadă dificilă pentru noi toți.
OVR este o societate pe acțiuni cu ani buni în spate și o istorie bogată. De ce ați ales Microinvest? Presupun că ați început finanțarea cu băncile.
Cu Microinvest colaborăm deja de mulți ani. Primul credit l-am luat aproape 10 ani în urmă, iar de atunci colaborăm fructuos și chiar am devenit clienți fideli. Uneori avem nevoie de bani pentru a ne completa stocurile. Altă dată pentru lucrări de reparație, de exemplu atunci când ne-am mutat în locația nouă și eram în plină pregătire.
Totuși la bănci, dobânzile sunt mai mici decât în cazul organizațiilor de creditare. Cine nu și-ar dori un preț mai bun al creditului?
Un credit avantajos nu constă doar în rata dobânzii. În general, diferența nu este atât de mare. La Microinvest îmi place abordarea. Este un creditor responsabil în tot sensul cuvântului. Ba mai mult, aș spune că cei de la Microinvest au încercat să înțeleagă cât mai profund specificul activității noastre. Ne-au înțeles și ne-au ajutat în diverse situații. Să colaborezi cu cineva care îți va calcula obiectiv veniturile afacerii și va veni cu soluții eficiente de dezvoltare e un adevărat noroc. Un alt plus este operativitatea și simplitatea procesului de creditare, fără prea multă birocrație. M-am convins de acest lucru nu doar în cazul creditului pentru afaceri, dar și din propria experiență, când am avut nevoie de un credit pentru reparația apartamentului și achiziționarea mobilierului. Știu că o să sune un pic feminin, dar am îndrăgit echipa Microinvest pentru că nu m-au „chinuit” așa cum o fac băncile.
Probabil după așa o reclamă, Microinvest ar trebui să vă micșoreze rata dobânzii. La încheiere, vreau să vă adresez încă o întrebare. Ce planuri aveți pe viitor? Îmi dau seama că în această perioadă nu e atât de ușor de răspuns la această întrebare, dar totuși…
Planificăm să ne ocupăm în serios cu promovarea magazinului. Iar iaci nu ne referim doar la publicitatea tradițională outdoor. Chiar dacă, în noua locație, unde zilnic trec mii de oameni, aceasta rămâne a fi foarte eficientă. Vrem să fim prezenți cât mai activ pe rețelele de socializare. Marketingul digital a devenit un component important al oricărui business, în special când ne referim la magazinele cu haine pentru femei. Și după cum am mai spus, suntem în căutare de noi parteneri pentru diversificarea sortimentului. Unica condiție – să aibă altă nișă decât hainele pentru femei, noi deja facem asta și o facem bine.