În anul 2020, restaurantul Attico cu siguranță a devenit una din cele mai pitorești locații cu terasă din Chișinău. Unde, păstrând distanța socială și alte norme pandemice am putut să ne mai relaxăm de provocările anului 2020 și să ne delectăm cu cele mai delicioase bucate. Chiar dacă este o afacere „proaspătă” în domeniul HoReCa, fondatorii Mihai Sănduța și Mîțu Serghei au reușit să îi creeze un nume sonor, atrăgându-și clienții printr-un meniu personalizat și o locație deosebită.

Muzicieni de profesie, cei doi prieteni mereu au visat la un local al lor, unde ar putea să combine cele două pasiuni: muzica și organizarea evenimentelor. Și iată că, acum 2 ani, pe 22 decembrie 2018 au deschis ușile restaurantului Attico, cu o terasă impunătoare, bucătari iscusiți, și desigur – muzică bună. Au pășit cu dreptul în lumea antreprenoriatului, și chiar din prima zi, noua locație gastronomică s-a bucurat de mult așteptații oaspeți.

„Lansarea unei afaceri în Moldova e foarte provocatoare, dar și interesantă, dacă știi să planifici fiecare pas. Când am venit aici, nu era nimic absolut, doar pereți goi și o schiță de construcție. Toți prietenii și cunoscuții noștri așteptau cu nerăbdare să ne inaugurăm, iar asta ne-a motivat și mai mult că mergem pe calea corectă. Colaborarea cu Microinvest am început-o la scurt timp după inaugurare. Chiar dacă totul merge bine, am avut nevoie de un suport financiar sigur și rapid. Expertul a înțeles din prima necesitățile noastre și în scurt timp am aplicat pentru primul credit, încrezuți și fără frică. Sunt multe obstacole în acest domeniu, dar dacă ai un partener de încredere și o echipă bună alături, totul merge mai ușor,” spune Mihai Sănduța, unul din fondatorii restaurantului și administratorul localului.

„Am pus accentul pe locația pitorească, muzica bună și meniul cu bucate inedite”

Încă de la intrare, suntem întâmpinați de un decor naturist, atmosferă primitoare și un miros apetisant de bunătățuri gastronomice. Cartea de vizită a localului este steak-ul de porc, după o rețetă personalizată, pregătit chiar de bucătarul-șef, pentru care, oaspeții fideli vin chiar și de departe. Toate bucatele din meniu sunt servite cu grijă și pregătite din suflet. Iată de ce, practic toți oaspeții ajunși la Attico, între timp, devin clienți fideli.

„Într-un restaurant nu e deajuns doar să atragi clienți, dar și să îi uimești prin deservire și mâncare bună, ca să revină cu drag. Noi am încercat să aducem ceva nou la Attico, ce nu poate fi găsit în altă parte. Bucătăria e deosebită de alte localuri. Tot ce avem în meniu e produsul nostru propriu. Fiecare fel de mâncare a fost ales individual, împreună cu o echipă de bucătari profesioniști. În plus, noi, ca proprietari suntem mereu aici, alături de echipă. Trebuie să fii implicat pe deplin în afacerea ta, dacă dorești să ai rezultate frumoase”, spune Mîțu Serghei.

„Microinvest a fost alături de noi în perioade dificile, oferindu-ne soluții simple și rapide”

Antreprenoriatul presupune multă muncă, dedicare și curaj, mai ales în domeniul HoReCa. La fel ca oricare afacere, un restaurant necesită investiții permanente în dezvoltare, pentru a oferi clienților doar ce e mai bun. Pentru suport financiar, proprietarii localului au apelat la Microinvest și s-au convins din start că au făcut o alegere corectă. Nu i-a speriat nici pandemia! După o perioadă inactivă de peste 4 luni, restaurantul și-a deschis ușile în luna August, păstrându-și întreaga echipă, cu peste 25 de angajați, dar și cei mai fideli clienți.

„Pandemia e o pagină tristă în activitatea tuturor afacerilor, mai ales a restaurantelor. A fost greu să primim vestea în Martie, dar ne-am mobilizat și am reușit să ne menținem întreaga echipă și speranța că totul se va rezolva. Abia în August am reușit să ne redeschidem ușile. Am fost norocoși și de faptul că Microinvest ne-a oferit vacanță la achitare toată această perioadă. În general, despre colaborarea cu Microinvest avem o părere pozitivă. Am fost înțeleși din prima, și cel mai important – au crezut în noi. În afaceri, soluții rapide în suportul financiar sunt indispensabile, mai ales în momente mai puțin favorabile”, ne-a spus încrezut Mihai Sănduța.

Și pentru că suntem la început de an, când toți se gândesc la planurile pentru 2021, și cei doi antreprenori nu au ezitat să ne împărtășească scopurile mărețe de viitor. Își doresc să rămână în continuare în lista locațiilor preferate pentru clienții lor fideli, să depășească criza creată de situația pandemică și poate, în câțiva ani, să creeze chiar o rețea de restaurante.

„Ne place ceea ce facem, iar pe viitor cu siguranță ne vedem tot în acest domeniu. Dorim să ne extindem și poate să deschidem rețeaua noastră de restaurante în Chișinău și de ce nu, în toată Moldova. Paralel, nu uităm nici de muzică. Pentru cei care aleg să-și organizeze evenimentele private la noi, oferim tot pachetul de servicii, de la sală, decor, tort, până la muzică și dansatori. Anul acesta evenimente au fost puține și foarte mici, din cauza pandemiei. Sperăm că 2021 va fi mai bun pentru noi, cei din domeniul HoReCa”, spune cu încredere Mîțu Serghei.

Abonează-te la newsletter pentru a fi la curent

Dacă dorești mai multe detalii, poți consulta politica de confidențialitate aici ori ne poți scrie la sesizari@microinvest.md.

Folosim cookie-uri.
Aflați mai multe