Compania finanțează antreprenorii din Moldova din anul 2003. Acum în portofoliul acesteia sunt peste 4000 de clienți: agricultori, vânzători de tehnică agricolă și piese de schimb, furnizori de semințe și îngrășăminte, întreprinderi mici de producție, tipografii, magazine de materiale de construcție, magazine alimentare, companii de închirieri auto, servicii de taxi, transport și multe altele. Coronavirusul și carantina în legătură cu acesta, nu doar în Moldova, dar și în întreaga lume sunt o adevărată provocare pentru mediul de afaceri.
Înțelegând dificultățile cu care sunt puși față în față antreprenorii, Microinvest nu va calcula penalități în perioada respectivă nu doar pentru creditele persoanelor fizice, dar și juridice. „Fiecare om de afaceri se confruntă cu situația sa individuală. Unii nu își pot desfășura activitatea pentru că sunt închise șantierele de construcții, unii așteaptă achitarea creanțelor de către partenerii din Italia sau România, unde la fel au fost instituite măsuri excepționale, iar la unii funcționează magazinele alimentare, însă restaurantul a fost închis, iar aceasta înseamnă că veniturile au scăzut considerabil. În aceste condiții apar dificultăți legate nu doar de achitarea ratelor la credite, ci și a plăților de arendă, locațiune și salarii. Situația pe piață este tensionată și toți jucătorii pieței financiare înțeleg acest fapt, dar în mare parte anulează penalitățile doar pentru persoanele fizice. Părerea noastră – acum toți au nevoie de susținere și în special antreprenorii, care sunt cheia unui viitor prosper al Republicii Moldova”, menționează Rodica Jalba, director Direcția Risc.
„Acum telefonăm toți clienții noștri business. Din păcate, la unele întrebări nici noi nu avem răspunsuri complete. Celor care au o sursă stabilă de venit le recomandăm să realizeze plățile online, astfel încât ratele să nu se acumuleze și să nu se transforme într-o povară dublă sau chiar triplă. Situația actuală este una fără precedente, iar termenul de ameliorare este necunoscut pentru noi toți. Odată ce situația se va stabiliza, în fiecare caz în parte, Microinvest va căuta soluția optimă pentru a ajuta clienții să depășească perioada de criză”, spune Dumitru Svinarenco, administratorul companiei.
Pentru siguranța clienților și angajaților săi, compania a redus temporar graficul de lucru al oficiilor sale. Oficiul central activează în regim on-line și ține legătura cu clienții prin intermediul tuturor canalelor de comunicare posibile. În același timp, compania rămâne la dispoziția clienților săi, în special pentru producătorii agricoli. Această perioadă este foarte importantă pentru ei, natura nu așteaptă și dacă nu vom semăna azi, mâine nu vom avea roadă, iar acest lucru va avea consecințe și mai grave. Anume din acest motiv Microinvest continuă să crediteze domeniul respectiv.
Compania își exprimă recunoștința față de angajații săi, care au reușit să se mobilizeze, să răspundă la timp și cu înțelegere la solicitările clienților. Pentru a asigura o funcționare continuă, au fost dublate capacitățile call-centru-lui. Toți clienții au la dispoziție informații detaliate, fiecare situație este discutată, iar emoțiile sunt tratate cu înțelegere.
Totodată, compania își exprimă recunoștința față de cei care acum stau în fruntea luptei cu virusul: medicilor, serviciilor de salvare și serviciilor operative; dar și față de cei care asigură funcționarea normală a orașului: angajaților magazinelor alimentare, farmaciilor, stațiilor de alimentare și față de alte persoane care acordă prioritate intereselor societății.
Aveți grijă de voi și de apropiații voștri,
Echipa Microinvest