Microinvest, lider în creditare nebancară din Moldova, și Proparco, filiala de finanțare a sectorului privat al Grupului Agenției Franceze pentru Dezvoltare (AFD Group), anunță finalizarea cu succes a unei tranzacții de credit în valoare de 10 mln. EUR, care vizează extinderea oportunităților financiare pentru persoanele fizice și întreprinderile mici și mijlocii (IMM) din Moldova.
Cu un accent distinct pe promovarea incluziunii financiare, creditul oferit de Proparco va permite Microinvest să sprijine IMM-urile din întreaga țară, țintind în mod special întreprinderile administrate de femei, tineri antreprenori cu vârste cuprinse între 18 și 35 de ani și emigranți, facilitând astfel dezvoltarea posibilităților economice.
Această tranzacție reprezintă continuarea parteneriatului dintre Proparco și Microinvest, inițiat în anul 2022, care a marcat prima investiție a Grupului Agenției Franceze pentru Dezvoltare în Republica Moldova. Încheierea cu succes a acestui parteneriat confirmă angajamentul și dedicarea grupului AFD de a stimula creșterea economiei moldovenești, prin finanțarea sectorului privat, precum și încrederea în capacitatea Microinvest de a crea un impact pozitiv puternic asupra mediului de afaceri din Moldova.
„Prin sprijinirea unei instituții de creditare responsabile, de top, ale cărei obiective se concentrează pe incluziunea financiară a antreprenorilor din Moldova, în special din sectorul agricol, Proparco contribuie la reducerea inegalităților, un obiectiv puternic, care face parte din strategia noastră pentru perioada 2023-2027 – “Acționăm împreună pentru un impact mai mare””, Stéphane Froissardey, Director regional Proparco în Turcia, Caucaz, Balcani și Asia Centrală.
„Suntem profund recunoscători pentru sprijinul partenerului nostru Proparco. Creditul oferit va servi drept catalizator pentru progresul economic și social al țării noastre. În timp ce Republica Moldova se confruntă cu incertitudinile geopolitice regionale, aceste investiții financiare oportune vin să ofere reziliență, incluziune financiară și oportunități sporite pentru comunitatea de antreprenori de la noi”, Dumitru Svinarenco, CEO Microinvest
Prin acest parteneriat, Microinvest și Proparco rămân perseverente în misiunea lor comună de a sprijini dezvoltarea economică durabilă, de a promova antreprenoriatul și de a crea un mediu favorabil pentru ca întreprinderile mici și mijlocii să crească. Succesul acestei tranzacții de împrumut deschide calea spre un viitor prosper, consolidând un fundament solid pentru colaborarea continuă între cele două organizații și avansarea socială și economică a Moldovei.
___________________________________________________________________________________________
Proparco, organizația subsidiară a Grupului Agenției Franceze pentru Dezvoltare (AFD Group), de peste 45 de ani lucrează eficient cu sectorul privat, pentru o lume mai justă și durabilă. Cu o rețea internațională de 23 de birouri locale, Proparco colaborează îndeaproape cu partenerii săi, construind soluții durabile pentru provocările sociale și de mediu din Africa, Orientul Mijlociu, Asia și America Latină. Proparco beneficiază de expertiză sectorială și oferă o gamă largă de soluții financiare adaptate etapelor de dezvoltare a afacerilor, în special prin intermediul subsidiarei sale „Digital Africa”, precum și oferta de asistență tehnică „Propulse”, concepută pentru a amplifica impactul și performanța partenerilor.
Noua strategie a Proparco pentru perioada 2023-2027, „Acționăm împreună pentru un impact mai mare”, permite consolidarea și diversificarea modalităților de colaborare cu partenerii.
Microinvest este o organizație de creditare nebancară din Republica Moldova. Timp de 20 de ani, compania a reușit să-și dovedească rolul major pe piața financiară din Moldova, oferind suport financiar afacerilor locale, agricultorilor și persoanelor fizice și contribuind direct la dezvoltarea economică și socială a țării.
Potrivit Comisiei Naționale a Pieței Financiare, Microinvest are cel mai mare portofoliu în rândul organizațiilor de creditare nebancară din Republica Moldova, iar cota sa de piață este de 30%, la sfârșitul anului 2022. Aproximativ 70% din portofoliu este destinat clienților Business, dintre care, peste 45%, pentru sectorul agricol.